Utklädning!

Jiiiisus vad trött jag var i morse. Kan det vara äventyrsdagen igår? Tror nästan det eftersom jag mötte upp mina kära klasskamrater som nog var minst lika trötta. Kvart över 8 skulle vår första lektion, engelska, börja. Och givetvis kom vår lärare men det var bara de som hade muntliga nationella kvar att göra som skulle vara där. Jippie, vi hade gått upp i onödan! Nästa lektion skulle inte börja förrän 10. Men vi hittade på en egen liten nödlösning och gjorde det riktigt skönt i danssalen där vi lade oss och slappade. 

Therese, Paulina och jag gjorde riktigt sköna sängar i danssalen (Mikaela kom även sen, hon hade försovit sig lite).


Nästa och enda lektionen vi hade var scenografi. Vi delade in oss i grupper för vi skulle göra små pjäser efter olika texter. Vi (min grupp) började med att göra lite av vår rekvisita och sedan gick vi upp för att leta kläder och ack så kul man kan ha. Vi bestämde oss till sist för att alla skulle ha hängslebyxor, för vi tyckte det passade till vår text ;) haha.


Therese testar sina. Hon ska vara sonen i pjäsen.



Jag håller på att få på mina. Jag ska vara pappa i pjäsen, haha. ( Här ser ni även en skymt av dagens outfit. Lång t-shirt från BikBok, sjal från Accent by Wedins, Converse och leggings från Monki till det.



Se där ja, då var de på! Hittade de där superheta brillorna också som jag ska ha.



Paulina testar sina lila hänglsebyxor. Hon ska alltså vara dottern och födelsedagsbarnet i pjäsen.



Mikaela med sina vita hänglsebyxor och tant-glasögon. Hon är mamman i pjäsen.



Vi testade lite andra saker också, vilket var väldans kul. Fångade en bild på Mikaela då hon hade denna blåa klänningen.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

den var faktiskt lila! ;) och jag tycker vi är dööläckra :)

2008-05-21 @ 17:15:11
URL: http://mhagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0